Kampanjat
Perusopintoapuraha
Apuraha myönnetään ensimmäisen yliopisto- tai korkeakoulututkinnon suorittamiseen.

Sanoma RON
Sanoma-digiVerkosto aluekohdennettuna
Tavoite: verkkoliikenne säätiön apurahojen hakusivulle.
Sanoman digilehdissä näkyvä bannerikampanja toteutetaan vuosittain kolmena perättäisenä viikonloppuna (pe-su) perusopintorahahaun avauduttua.
Mainosnäyttöjä tulee kampanja-aikana n.1,5 miljoonaa ja klikkejä hieman n. 4500, näistä suurin osa Ilta-Sanomien lukijaryhmästä.
Kampanja tavoittaa hyvin apurahan hakijoiden vanhemmat sekä isovanhemmat ja sitä kautta varsinaisen apurahahakijapotentiaalin eli nuoret.
Kampanjan graafinen ilme ja viesti ovat pelkistettyjä erottuvuuden ja ymmärrettävyyden maksimoimiseksi.
Sanoma RON toimeksianto
- graafinen ilme ja animaatiot
- tekstityöt

Sosiaalinen media
facebook ja instagram ikä- ja ALUEKOHDENNETTUNA
Tavoite: verkkoliikenne säätiön apurahojen hakusivulle.
Sosiaalisen median kampanjan näyttö- ja klikkimäärät ovat pienempiä kuin Sanoma RON -kampanjan, mutta mediana sosiaalinen media on hyvä valinta juuri apurahahakijoiden ikäryhmään.
Etuna on myös erittäin tarkka kohdennettavuus iän sekä asuinpaikan mukaan.
Sosiaalinen median tuo kampanjan pääkohderyhmän säätiön sivustolle ilman satunnaisia kävijöitä.
Sosiaalisen median kampanjatoimeksianto
- graafinen ilme
- tekstityöt
- kampanjan rakentaminen ja mediatilan osto
- kampanjan seuranta ja päivittäminen
- raportointi

Lukiot
tampereen alueen lukiot
Tavoite: saada ennakkoilmoittautujia syksyn apurahahakuun.
Idmanin säätiön paperinen tiedotelipuke jaetaan kaikille uusille Tampereen alueen ylioppilaille kahdesti vuodessa.
Lipuke on muistutus joka syksy tapahtuvasta apurahahausta. Lipukkeen avulla tiedotetaan myös mahdollisuudesta rekisteröityä säätiön apurahoista tiedottavan uutiskirjeen tilaajaksi.
Rekisteröitynyt opiskelija saa palkkioksi aktiivisuudestaan yhden lisäpisteen seuraavassa apurahahaussa.
Toimeksianto
- graafinen ilme
- painatus- ja postitusjärjestelyt

Uutiskirje
rekisteröityneet lukiolaiset
Tavoite: viestiä tulevista apurahahauista.
Perinteinen digitaalinen uutiskirje jonka osoitteisto on kerätty aidosti asiasta kiinnostuneista tavoittaa edelleen hyvin yleisönsä.
Syksyn 2023 uutiskirjeen vastaanotti noin 1800 oppilasta heistä sen avasi noin 1450.
Toimeksianto
- graafinen ilme uutiskirjeelle (Mailchimp)